Universal, St. Augustine, Thanksgiving and more... - Reisverslag uit Port Orange, Verenigde Staten van Kasper Wiepking - WaarBenJij.nu Universal, St. Augustine, Thanksgiving and more... - Reisverslag uit Port Orange, Verenigde Staten van Kasper Wiepking - WaarBenJij.nu

Universal, St. Augustine, Thanksgiving and more...

Door: Kasper Wiepking

Blijf op de hoogte en volg Kasper

04 December 2013 | Verenigde Staten, Port Orange

Hallo vrienden, familie, kennissen, en Rotary Club Enkhuizen.

OK, ik heb al een tijd geen bericht meer geschreven, en voel me heel schuldig daarover :P dus ik zal het nu dan ook niet zo kort houden. Een paar maanden geleden ben ik naar, Universal Orlando geweest met een stel Amerikaanse vrienden. Dat was echt super leuk, want het was halloween, en hebben ze net als in Walibi in Nederland allemaal zombies rondlopen. Dat was extra leuk voor mij, want de thema's waren The Walking Dead (tv serie) The Cabin in the Woods en Evil Dead. De meeste weten waarschijnlijk niet wat die films of tv serie is, maar ik ben helemaal gek van The Walking Dead, dus ik probeerde zoveel mogelijk foto's te nemen. Er waren ook van die spookhuizen, waar je dan in loopt en ze je laten schikken. Die spookhuizen waren dan ook gebaseerd op die thema's. Dat was echt een hele leuke ervaring. Ik ben ook naar St. Augustine geweest, dat is de oudste stad in de US. (dat is wat ze zeiden) Dat kon je ook wel zien aan de manier hoe alles is opgebouwd. Ik en 3 andere exchange studenten bleven in het huis van een Rotarian daar. Hij had ook een exchange student in zijn huis, ongeveer 3 jaar geleden, en hij was ook nog eens van Nederland. We gingen naar Flagler College, een prachtig gebouw met een hele mooie binnen, en buitenkant. Dat gebouw heeft ook een hele geschiedenis, omdat het vroeger een hotel was, en heeft daarom zo'n chique uitstraling. Daarna gingen we door de stad zelf heen. De stad heeft een hele mooie brug die het eiland aan de andere kant van de rivier met elkaar verbind. De stad heeft ook een hele bekende winkelstraat, St. George street. Deze straat heeft allerlei kleine winkeltjes, met souvenirs en shirts enzo. Daar heb ik nog een shirt gekocht met Flagler er op. (de naam van de college) We hadden ook een spooktour gedaan in de nacht. Er was een soort sheriff, die dan allemaal verhalen verteld over waar er spoken zijn gezien enzo, het was allemaal niet waar, maar leuk om mee te maken. We zijn ook nog naar een Alligator Farm geweest. De naam zegt het al: Alligator Boerderij. Er waren heel veel soorten alligators, en ook nog wat andere dieren zoals vogels en vissen. Ik ben ook naar The Marine Science Center geweest, dat is een soort van opvang voor zieke schildpadden, vissen en vogels. Dat was wel interessant om te zien. Ook ben ik nog naar Epcot (experimental prototype community of tomorrow) geweest, dat is een van de parken in Disney World. Dat was echt super leuk! Ze hebben zo'n mega bal in het midden van het park. Die foto is trouwens ook op facebook. Die bal is zelfs een attractie, waar je dan omhoog gaat, en dan kan je je eigen toekomst maken. Verder ben ik nog een paar keer wezen trail biken, en de laatste keer dat ik heen ging zagen ik en een vriend van me een 4-5 foot (1.52m) Alligator in het water zwemmen :0 En toen was het Thanksgiving! We gingen naar mijn (gast) opa en oma en hadden zo'n mega kalkoen in de oven. Die was echt super lekker. Er waren ook vrienden van hun, en hadden dan ook allerlei lekkere dingen gemaakt, van zoete aardappels met marshmallows er op, tot broccoli met een hele lekkere saus er overheen. Morgen vertrek ik weer naar Disney, want we gaan nu met alle exchange studenten naar alle 4 parken toe! Ik mis nu dus wel 2 dagen van school, maarja...wat vinden we dat toch erg :)
Ik hoop dat dit jullie weer even blij maakt, om weer is wat leuks van me te horen.

Groetjes!

  • 05 December 2013 - 13:46

    Tineke Huijser:

    beste kasper

    voel je maar niet schuldig, dat is nergens goed voor, maar het is wel heel leuk om weer iets van je te horen en te kunnen lezen! john bakker zal het bericht vast opnemen zodat de hele club het ziet! wat heerlijk voor je dat je zulke geweldige dingen meemaakt en zoveel ziet en beleeft. een heel fijne en goede tijd nog en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    wil je de groeten van mij als cjc van rc enkhuizen en ook de groeten van de club enkhuizen overbrengen aan jouw rotaryclub daar?

    vriendelijke groet,

    tineke huijser

  • 16 December 2013 - 15:37

    Kasper Wiepking:

    Zal ik doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Port Orange

Kasper

I am an exchange student in Florida, and having fun!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 2855

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: