Eerste maand! - Reisverslag uit Port Orange, Verenigde Staten van Kasper Wiepking - WaarBenJij.nu Eerste maand! - Reisverslag uit Port Orange, Verenigde Staten van Kasper Wiepking - WaarBenJij.nu

Eerste maand!

Door: Kasper Wiepking

Blijf op de hoogte en volg Kasper

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Port Orange

Hallo familie, vrienden, kennissen, en Rotary Club Enkhuizen.

Toen het 6 augustus was, vertrok ik naar het zonnige Florida. Het was best wel moeilijk afscheid nemen, maar het is me toch gelukt. Ik ben vrij makkelijk door de douane gegaan, omdat ik mijn Rotary jasje aan had. Toen ik in Philladelphia aankwam, was het even zoeken naar de juiste gate, maar als ik er zo over nadenk was het best wel makkelijk. Toen ik aankwam in Orlando, wachtte mijn Hostmoeder, hostbroertje en District Chairman mij op. Ze hadden een banner gamaakt, met alle handtekeningen van de Rotary Club van Port Orange er op. Eerst moesten we wat dingetjes regelen, en toen mn koffer halen.
Toen ik uit het vliegveld liep, kreeg ik al die luchtvochtigheid tegen mn gezicht aan, en ik dacht: ''Ik ben in Florida.''
We gingen naar een Italiaans restaurant toe, super lekker gegeten, en was verbaast over de grote van een soda.

Dagen gingen voorbij, en ik had al zo veel nieuwe mensen leren kennen! Ik ben naar een Waterpark geweest, met super veel glijbanen. :)
Meer mensen ontmoed.
Ik heb ook een raketlancering gezien...dat was een super ervaring!
Ook ben ik al uiteraard een aantal keren naar het strand geweest, en heb nu al een best kleurtje gekregen.
Een paar dagen geleden ben ik naar de Daytona Cubs geweest, een baseballteam. Ik had ook een echte baseball gevangen, omdat het een foul ball was, dus de ball ging in het publiek. Go Cubs! Dat was echt leuk!
Ook ben ik gaan kayacen op de rivier Crackers Creek. Dat was net alsof je in een jungle bent! Florida is toch een moeras. :P

Mijn eerste Rotary meeting was geweldig. De mensen zijn zo aardig, en willen me graag leren kennen. Zij doen daar best wel veel dingen die Rotary Club Enkhuizen ook doen, dus ik zag wel herkenning in de 2 Rotary Clubs. Ik heb ook diezelfde dag mijn Rotary Club vaantje uitgewisseld met die van Rotary Club Port Orange and South Daytona. Wat zij daar doen zijn Happy Bucks, je doneert een dollar of meer, en dan krijg je de kans om iets te zeggen, want je bent ''happy''.

Ik heb al heel veel vrienden op school! En ik ben een echte Hawk! (Spruce Creek Hawks) Veel mensen vinden me heel ''cool''. En als ze mijn naam niet meer weten is het wel de ''Cool Dutch Kid'' :) Ik heb de volgende vakken: American Government, Creative Photography 2, Digital Art Imaging, Team Sports, Tv Productions, AP European History, en English 3 Honors. In elke klas heb ik wel vrienden gemaakt. Ik zit ook in het Zwemteam, en heb elke dag training van 3 tot half 6, dus dat is best wel pittig, maar ik merk dat ik echt veel fitter ben.

Ik hoop dat jullie allemaal veel aan me denken, en zal proberen elke maand een keer een bericht te plaatsen.

Groeten uit het zonnige 35 graden Florida!

  • 08 September 2013 - 17:18

    Rob Haanstra:

    Goed bezig gozer! Tof om te lezen!!

  • 08 September 2013 - 17:18

    Rob Haanstra:

    Goed bezig gozer! Tof om te lezen!!

  • 08 September 2013 - 20:03

    Dorothé:

    Hee Kasper. Wat leuk om je verslagje te lezen. En wat fijn dat je het naar je zin hebt. Hier gaat alles ook weer naar school. Dus de huiswerkboeken en schriften liggen hier ook weer op tafel. Het zonnetje schijnt hier nog steeds volop, dus we hebben voor hollandse begrippen een super zomer dit jaar.
    Morgen ga ik weer met 15 meiden en jongens op theorie-examen, dus maar weer hopen dat ze het allemaal weer lekker positief afronden.
    We kijken weer uit naar je volgende verslagje. Heel veel plezier weer daar in Florida.

  • 08 September 2013 - 20:31

    René Verlaan:

    Kas, fijn om te lezen dat het goed gaat! Je zal wel 2x zo breed terugkomen met al dat zwemmen. Geniet van deze fantastische ervaring.

  • 08 September 2013 - 22:11

    Jaime Verlaan:

    Hey Kas,

    Leuk om je verslag te lezen! Veel plezier daar, ik kijk uit naar je volgende verhalen. Groeten Jaime

  • 10 September 2013 - 03:28

    Kasper Wiepking:

    Bedankt voor alle reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Port Orange

Kasper

I am an exchange student in Florida, and having fun!

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 2856

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: